Puchar Karkonoszy F3F 2017
Wrz 072014
 
dsc_9017

Dziś, w niedzielę zaplanowana jest rejestracja modeli i ceremonia otwaria Mistrzostw Świata. Jak tylko dotrze do nas Jakub z Adamem wypełnimy paszporty i pojdziemy na rejestrację.

Jakub dociera do nas dość wcześnie. Osobiście spodziewałem się, że Jakub z Adamem przyjadą koło południa, ale myliłem się. Jak przystało na szewa zespołu od razu zarządził wypełnianie paszportów i już po 40 minutach biliśmy zwarci i gotowi do kontroli modeli. Jak się za chwilę miało okazać w samą porę, gdyż przed jedenastą dostalismy informację od sędziów, że możemy już przyjść, bo wszystko się udało załatwić nieco szybciej. Na badanie idziemy aż godzinę przed czasem.

Odprawa przebiega bardzo sprawnie. Modele rozkładane sa na na stołach w kompletach. Szkrzydła, kadłub, metryka. Następuje pomiar noska przez przyłożenie szablonu i magiczne pytanie o żyroskop. Jeśli odpowiedź jest zadowalająca sędziego następuje oznakowanie modeli. Każy pilot zostawia jeszcze licencje ze swoimi paszportami i już. Na odprawie nie zostało doposzczony do lotów tylko jeden pilot, który miał modele wyposażone w odbiorniki z żyroskopem. Po naradzie sedziów postanowiono dopuścić zawodnika po wymianie wszystkich odbiorników w modelach.

Zespół

 Kamil Chipczyński – zaczą zabawę z modelarstwem w 77 roku w wieku 5 lat od rzutków i modeli z papieru. Kilka lat później zaczą budować pierwsze modele swobodnie latające. Późnie należał do 19 Modelarskie Drużyny Harcerskiej i Modelarni Ikar w SP 4, a później SP 11. Osobą, która zaraziła do modelarstwem zdalniekierowanym jest p. Malec, pasjonat i propagator modelarstwa. To on wciągną Kamila w latanie na zboczu. W czasie swojej przygody z modelarstwem spotkał wielu fantastycznych ludzi, m.in. Józefa Grochota. Obecnie członek Stowarzyszenia Modelarzy Opolszczyzny Feniks. Startuje w wielu międzynarodowych zawodach modelarskich w Polsce, Czechach, Słowacji i Austrii. Za swój najwiekszy sukces uważa start w Mistrzostwach Świata jako reprezentant Polski

Jerzy Mataczyno – Modelarstwem interesował się od zawsze. W szkole podstawowej budował pierwsze Jaskółki i rakiety, ale głównie budował kartonowe modele redukcyjne. Pierwszy lot na zboczu wykonał w listopadzie 2012 roku i od tego czasu należy do ścisłej czołówki polskich pilotów. Startuje w wielu międzynarodowych imprezach sportowych. W ostatnich zawodach z cyklu Eurotour F3F w Donovaly zajął wysokie, 4 miejsce.

Jakub Bury – Swoją historię związana z modelarstwem zaczął od zakupu pod namową taty modelu szybowca Dzięcioł, którego budowa zresztą szła bardzo opornie. Później budował samodzielnie modele na podstawie książek i czasopism modelarskich, aż w 1976 roku trafił do modelarni Aeroklubu Gdańskiego. Tam zaczął budować pierwsze modele wyczynowe klasy A2, oraz rakiety i startował tymi modelami w zawodach. Z modelarstwem zdalniekierowanym zetkną się w tejże modelarni w roku 78 i od tampej pory stale stykał się z modelarstwem RC i uczestniczył w zawodach. Od 2003 roku prowadzi modelarnie lotniczą i pracuje z młodzieżą. Mistrz Polski w 2009 oraz dwukrotny Wicemistrz Polski, a także zdobywca Pucharu Polski 2012 roku. Trzykrotny reprezentant kraju.

Adam Bury (jun.) – Zabawę z modelarstwem zaczął już „dawno” od ucinania listewek. Pierwsze loty modelami zdalnie kierowanymi wykonywał chodząc jeszcze do przedszkola i od początku był przekorny. Swoje pierwsze zawody modeli F3J mini wygrał będąc w podstawówce, a później zbudował całkowicie samodzielnie swój pierwszy model do akrobacji. Od tamtego czasu jeździł razem z ojcem na zawody modelarskie. W F3F startuje od 2008 roku. Wicemistrz Polski w 2012 roku, trzykrotny reprezentat kraju.

 Czas wolny

Po kontroli modeli Jakub i Adam poszli szukać sobie kwatery, a my wróciliśmy do hotelu Zornicka. Po obiedzie, dla zabicia czasu ja z Jurkiem wjeżdzamy na górę wykonać rozpoznanie. Wiatr osiąga w porywach zawrotne 2,5 m/s. Jiri mówi, że zbocze czasami nosi, a czasami nie. Jednak piloci latają. Na górze są Czesi, Korańczycy, Niemcy, Singapurczycy no i my.

Po kilku minutach oczekiwania Jurek składa swojego Respekta i testuje warunki. Model od razu po wyrzucie zalicza ujemną wysokość i zanim wróci nad krawędź Jurek  szwęda się trochę po niebie. W powietrzu jest równocześnie 5 modeli, ale sytuacji niebezpiecznych nie ma. Wszystko odbywa się jakby w zwolnionym tempie. Jednak modele Niemców latają dość żwawo i wydaje się, że szybciej od pozostałych. Niemcy po chwili przenoszą się na południowo-zachodnie zbocze, ale tam tez nie lata sie im zadobrze.

Respect ląduje po 10 minutach lotu. Teraz przyszedł czas na usiołka. Jurek powoli składa swojego Freestylera. Z grymasem żartu pyta mnie, ile nałożyć 🙂 Wesołek! Po chwili startuje modelem załadowanym po korek powietrzem. Lot tak samo trwa około dziesięciu minut. Ja też wrzucilem swojego Ascota na chwilę, żeby nie było, ze nielatałem w Donovaly. Jurek doregulowuje sobie model do zbocza i jest zadowolony, że wogóle polatał. Przed 15 warunki „słabną” bardzo mocno tak, że wszystkie modele znikają z nieba. Zwijamy się więc i po krótkim spacerku zjeżdżamy na dół.

O godzinie 19 zaczęła się ceremonia otwarcia Mistrzostw Świata. Po przemówieniu organizatora, Mariana Maslo, który powitał wszystkich uczestników i życzył im mocnych wiatró i udanych zawodów Tomasz Bartovsky oficjalnie rozpoczął zawody. Po reprezantacji wszystkich zespołów nastąpiła nieoficjalna część otwarcia – bankiet. Niestety przyjęcie odbyło się na dworze i było trochę ciemno i trochę zimno. Przy naszym stole siedzieli koledzy z Ukrainy. Były wspólne tematy, opowieci i żarty. Po 21 deszcz zakończył imprezę na zewnątrz, która raz dwa przeniosła się do hotelu. Rozmowy i śmiech słychać było do późnego wieczora. Jutro pierwszy dzień zawodów, zobaczymy czy polatamy.

Bogusław

  • dsc_8914
  • dsc_8915
  • dsc_8916
  • dsc_8917
  • dsc_8918
  • dsc_8919
  • dsc_8920
  • dsc_8922
  • dsc_8926
  • dsc_8929
  • dsc_8931
  • dsc_8932
  • dsc_8933
  • dsc_8934
  • dsc_8935
  • dsc_8936
  • dsc_8937
  • dsc_8938
  • dsc_8939
  • dsc_8940
  • dsc_8941
  • dsc_8942
  • dsc_8943
  • dsc_8944
  • dsc_8945
  • dsc_8946
  • dsc_8947
  • dsc_8948
  • dsc_8949
  • dsc_8950
  • dsc_8951
  • dsc_8953
  • dsc_8954
  • dsc_8955
  • dsc_8956
  • dsc_8957
  • dsc_8958
  • dsc_8959
  • dsc_8960
  • dsc_8961
  • dsc_8962
  • dsc_8963
  • dsc_8964
  • dsc_8965
  • dsc_8966
  • dsc_8968
  • dsc_8969
  • dsc_8970
  • dsc_8971
  • dsc_8972
  • dsc_8973
  • dsc_8982
  • dsc_8983
  • dsc_8984
  • dsc_8987
  • dsc_8996
  • dsc_8998
  • dsc_8999
  • dsc_9001
  • dsc_9003
  • dsc_9006
  • dsc_9008
  • dsc_9010
  • dsc_9012
  • dsc_9014
  • dsc_9017
  • dsc_9019
  • dsc_9021
  • dsc_9023
  • dsc_9025
  • dsc_9027
  • dsc_9029
  • dsc_9032
  • dsc_9033
  • dsc_9035

Przepraszamy, zamieszczanie komentarzy jest niemożliwe.