Lis 132018
 

Witajcie

W naszym środowisku toczy się burzliwa dyskusja na temat przyszłości F3F w Polsce, organizacji zawodów, rankingów i pucharów itp. Jednak nie tylko my mamy takie rozterki. Oto zamieszczam tłumaczenie (przepraszam jeśli nie do końca dokładne i proszę o korekty na priv) artykułu, który na stronie planet-soaring.com umieścił Pierre Rondel.

„Witam wszystkich,

Nie … Nie będę mówił o nadchodzącym prawie dot. dronów, to jest inny temat :)!

Po mistrzostwach świata F3F na Rugii uważam, że jest to idealny moment, aby zrobić krok do tyłu, wyciągnąć wnioski i pomyśleć o futrze F3F:

Personalne, 3 główne wnioski wyciągnięte na Rugii to:

  1. Runda z 63 pilotami może trwać od 2 do 3 godzin w zależności od warunków. W tym oknie czasowym warunki do latania mogą się bardzo zmienić. Na przykład rano, kiedy powietrze jest jeszcze wilgotne, a osusza się, gdy wiatr się podnosi, prowadzi do 10 sekundowej różnicy czasu, jeśli nie więcej.
  2. Losowania kolejności startowej musi być starannie wykonane, co nie miało miejsca na Rugii
  3. Kiedy dochodzi do podziału na grupy (przerwanie rundy lub koniec dnia), punktacja może stać się bardzo niesprawiedliwa (efekt trzeciego człowieka).

F3F to fajna kategoria, ponieważ zasady są proste, a ponieważ lecimy w bardzo różnych i miłych miejscach. Wszystko to sprawia, że ​​myślę, że udział wzrośnie w przyszłości, a konkurencja będzie jeszcze większa, zwłaszcza w mistrzostwach świata.

Mamy 2 lata przed następnym WC. Dlaczego nie burza mózgów, aby reguły ewoluowały, aby zorganizować uczciwą konkurencję z dużą liczbą pilotów, zapewnić wszystkim przyjemność i nie brać pod uwagę, że czasami F3F jest jak kasyno zależne od kolejności startowej lub … przeciwnie, prowadzi do wniosku, że obecne zasady są idealne, jak są dzisiaj, kto wie!

Ponadto uważam, że istnieje kilka zasad, które należy wyjaśnić, aby uniknąć interpretacji, takich jak kary w przypadku anulowania rundy, resetowanie przerw w rundzie w przypadku próby lotu, ale nieukończonej, itd …

Osobiście, nie chcę, aby ludzie, którzy nie latają F3F, próbowali narzucić nam zasady, których nie podzielamy, tak jak to było w ostatnim czasie.

Jako punkt wyjścia do tej burzy mózgów warto zastanowić się najpierw nad metodą punktowania. Francja zaproponowała zmianę przepisów w 2010 r. Czas w kalendarzu CIAM był przekroczony, więc uważam, że wniosek nie dotarł na posiedzenie plenarne. Również w tym czasie społeczność była niechętna takim zmianom. Podczas technicznego spotkania w Donovaly w 2014 roku ponownie wyjaśniłem tę metodę punktowania, a niektórzy myśleli o niej dalej i mogłem poczuć jakieś zainteresowanie w niektórych krajach. Może dziś czas minął, a wraz z doświadczeniem dużej konkurencji ludzie są teraz gotowi, aby spojrzeć na tę zmianę zasad z otwartymi oczami.

Oto zasada proponowana początkowo:

Propozycja zmiany reguły F3F

Celem obecnej propozycji zmiany reguł jest zmodyfikowanie obliczenia wyniku w rundzie tak, aby Odnosił się do średniego czasu rundy zamiast do najlepszego czasu w rundzie. To sprawia, że ​​ranking rundy jest bardziej sprawiedliwy w przypadku punktacji grupowej. Aby uzyskać szczegółowy opis, zapoznaj się z prezentacją zawartą w tym dokumencie.

Wynik lotu jest podawany jako czas w sekundach jako setne sekundy uzyskane przez każdego zawodnika. W celu obliczenia wyniku rundy wynik zawodnika jest przeliczany w następujący sposób:

1000 * Pw / P

gdzie Pw jest średnim wynikiem wszystkich konkurentów, a P jest wynikiem konkurenta.

Powody za to:

  • W przypadku punktacji grupowej ostateczny ranking jest znacznie bardziej sprawiedliwy
  • Redukując „efekt trzeciego człowieka”, ostateczny ranking jest bardziej spójny z prawdziwym rankingiem człowieka

Wyjaśnienie:

FAI – aktualna formuła punktowania

Punktacja F3F opiera się na porównaniu czasu biegu z najlepszym czasem rundy:

FAI = 1000 * Najlepszy czas / czas pilota (najlepszy czas jest używany jako odniesienie)

Ilość punktów uzyskanych po biegu zależy od 3 parametrów:

  1. Twoje umiejętności (parametr, który chcemy zmierzyć).
  2. Warunki lotu, które otrzymujesz podczas biegu (co wywołuje słynny „efekt loterii”)
  3. Warunki lotu podczas najlepszego biegu (które wywołują to, co nazywam „efektem trzeciego człowieka”) i dodają dodatkowy „efekt loterii” do twojego własnego biegu.

„Efekt Trzeciego Człowieka”

Liczba zdobywanych punktów zależy od biegu, ale zależy również od tego, co wydarzyło się podczas najlepszego lotu:

  • Najlepszy pilot otrzymał „1000” ze średnimi warunkami
  • Najlepszy pilot otrzymał „1000” z „termicznym dniem”
  • Przeciętny pilot otrzymał „1000” z „standardowym” termicznym. Pomiędzy tymi 2 pilotami: kto jest zwycięzcą?
 

Runda 1

FAI

Runda 2

FAI

Runda 3

FAI

Runda 4

FAI

Razem

Pilot 1 45   45   50   50    
Pilot 2 50   50   41   41    

Myślisz, że to jest Pilot 2?

Prawdziwa odpowiedź brzmi: nie możemy wiedzieć!

Ostateczny ranking zależy od „trzeciego człowieka”: faceta, który wygrywa rundy

 

Runda 1

FAI

Runda 2

FAI

Runda 3

FAI

Runda 4

FAI

Razem

Pilot 1 45,0 977,8 45,0 977,8 50,0 740,0 50,0 760,0 2715,6
Pilot 2 50,0 880,0 50,0 880,0 41,0 902,4 41,0 926,8 2709,3
Najlepszy czas 44,0   44,0   37,0   38,0    

 

Z powodu „efektu trzeciego człowieka” metoda punktacji FAI może sprawić, że ostateczny ranking nie będzie spójny z prawdziwym rankingiem osobistym. „Efekt trzeciego człowieka” wzmacnia efekt loterii.

Aby zmniejszyć „efekt trzeciego człowieka” proponuje się zastąpić najlepszy czas rundy średnim czasem rundy

Nowy = 1000 * czas Av.Time / Pilot

Korzystanie ze średniego czasu zamiast najlepszego czasu sprawia, że ​​czas odniesienia jest znacznie mniej wrażliwy na warunki lotu. Efekt loterii spowodowany efektem trzeciej osoby jest wystarczająco zmniejszony. Jednak efekt loterii związany z własnym lotem pozostaje ten sam. Zostało potwierdzone, że obie metody dają taki sam ranking, gdy warunki lotu są stabilne. Różnice mogą wystąpić, gdy warunki lotu są bardzo zmienne. To zawsze robi ostateczny ranking zgodny z rankingiem człowieka.

Punktacja grupowa

Powszechnie wiadomo, że punktacja grupowa może być drastycznie niesprawiedliwa. Jest tak w przypadku, gdy pilot dostaje ogromną termikę i powoduje przeskalowanie wyników wszystkich innych pilotów w dół w swojej grupie (ale bez wpływu na drugą grupę).

Przykład: pierwsze zawody z 2010 r. We Francji (tylko 3 rundy z punktacją grupową w trzeciej rundzie)

Pilot „A” sprawia, że ​​35s => tylko 2 pilotów w swojej grupie ma około 820 punktów, a wszyscy inni mają (dużo) mniej niż 800. Drugiego dnia wiatr jest znacznie słabszy, ale o wiele bardziej stabilny => w drugiej grupie więcej niż połowa pilotów ma (dużo) więcej niż 900 punktów. Na koniec zawodów wszyscy piloci w pierwszej dziesiątce (z wyjątkiem pilota „A”) pochodzili z grupy

W przypadku punktacji grupowej nowa metoda punktowania jest znacznie bardziej sprawiedliwa, ponieważ w obu grupach „przeciętny pilot” otrzyma taką samą liczbę punktów (około 1000), o ile najlepszy czas jest. Jeśli dołożono starań, aby stworzyć obie równe grupy to osiągniety wynik jest bardzo fair.

Wniosek

Proponuje się użycie „średniego czasu” zamiast „najlepszego czasu” w formule punktacji F3F. Ta modyfikacja ma dwie zalety:

  1. globalny ranking jest spójny z rankingiem człowieka na poziomie człowieka
  2. punktacja grupowa staje się idealnie sprawiedliwa

Nie mylisz się! Ta nowa metoda oceniania nie wpłynie na wynik, w którym pilot bardzo dobrze radzi sobie z termiką lub lataniem, „zabijając” grupę. Celem tej metody punktowej w stosunku do średniego czasu jest brak wpływu na pilotów w porównaniu do innej grupy, w której wszyscy piloci uzyskują podobny czas.

Teraz, gdy punktacja grupowa nie ma negatywnego wpływu na punktację pilotażową, dlaczego nie brać pod uwagę punktacji grupowej, która będzie stosowana w każdej rundzie do rywalizacji z więcej niż pilotami xx?

Można sobie wyobrazić grupy pilotów od 10 do 15 (lub więcej) w zależności od całkowitej liczby pilotów.

Aby jednak zawody były tak uczciwe, jak to tylko możliwe, należy starannie dobrać skład grupy, aby uniknąć „spotkania” kilku pilotów z tymi samymi pilotami. Taki algorytm istnieje już w innych kategoriach, takich jak F3K lub F3 / 5J, więc można go łatwo dostosować do F3F.

Takie podejście pozwoliłoby na uczciwą konkurencję z dużą liczbą pilotów, maksymalizując liczbę lotów w ciągu dnia, ponieważ możemy latać grupą przed nocą i wznowić pracę następnego dnia.

Oczywiście wszystko to musi być dokładnie przestudiowane, z symulacją itp.

Ale naprawdę uważam, że powinniśmy poświęcić trochę czasu, aby ocenić korzyści wynikające z tych zmian, a nie pozostać przy obecnych zasadach i narzekać.

Jak postępować w tym temacie?

Pomyślałem, że możemy stworzyć międzynarodową grupę roboczą z jednym przedstawicielem każdego kraju (aktywnego w F3F), który mógłby odgrywać rolę przekaźnika w różnych społecznościach krajowych. Przedstawiciel ten może być oficjalną kategorią przedstawiciela kraju lub delegatem, aktywnym i doświadczonym pilotem F3F. Ta grupa robocza mogłaby przeprowadzić burzę mózgów, pracować nad pomysłami, symulacjami iw końcu zaproponować pewne zmiany zasad przy szerokim wsparciu, zgodnie z kalendarzem CIAM / FAI. Wiem, że istnieje życzenie FAI / CIAM, aby mieć taką grupę roboczą.

Gotowy do udziału / wniesienia wkładu? Bądźcie czujni!”

Przepraszamy, zamieszczanie komentarzy jest niemożliwe.